Era post-pc nadchodzi

Śledząc trendy rozwojowe branży komputerowej, można w niej zaobserwować wiele ścieżek rozwoju, jakimi do tej pory podążała i te, które będą miały zastosowanie w przyszłości. Istotnym bowiem elementem, który znacząco wpłynie na zachowania konsumentów sprzętu elektronicznego są rynki tak zwane wschodzące, czyli Indie i Chiny. To przeogromne rynki, które nie są jeszcze zbyt mocno zagospodarowane i firmom tam obecnym i oferującym tam swój sprzęt, mogące zapewnić ogromny potencjał wzrostu. Komputery w tych rejonach są oczywiście znane, ale ze względu na to, że jest tam bardzo dużo osób o niskich dochodach, mało jeszcze rozpropagowane. Ale wraz ze wzrostem zamożności ta sytuacja szybko się zmienia. Nawet w tych biedniejszych rejonach tych krajów ludzie spotykają nowości i pragną być bliżej świata. Ta sytuacja sprawiła, że powstała ciekawa sytuacja. W krajach rozwiniętych większość ludzi przechodzi bowiem przez większość etapów związanych z rozwojem komputerów. Używali kiedyś komputerów stacjonarnych , potem laptopów, teraz tabletów i komórek. A mieszkańcy tych rejonów( oraz, co także wchodzi w skład tej grupy użytkowników, zwanej „ludźmi ery post-pc” , dzieci urodzone pięć-dziesięć lat temu, nie znające innych niż mobilne, komputerów) nie mieli okazji poznać tych wcześniejszych sprzętów i do komunikacji ze światem w dużej mierze używają tylko systemów mobilnych. Np. większość z nich nie zna laptopów, a z internetem łączą się tylko przez komórkę i nie mają z tym żadnych problemów. Tworzy to ciekawą sytuację i zupełnie nową grupę klientów, przystosowanych do zupełnie innych zachowań niż tradycyjnie wychowani klienci.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.

>